تبلیغات

پاتوق شهر

پاتوق شهر
نظر سنجی
آیا این مذاکرات با آمریکا باعث چرخیدن جرخ هسته ای و چرخ اقتصاد(کاهش بیکاری و رکود و تورم و... ) شده است؟






دوستان همراه




لینک های مفید
[ جمعه 30 آبان 1393 ] [ 11:44 ب.ظ ] [ سردار داداشی ]

حسن رحیم‌ پور ازغدی (زاده ۱۳۴۳مشهد) از نظریه‌پردازان انقلاب و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است. او چهره‌ای جدید در نظریه‌پردازی انقلاب اسلامی و همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه و مدیر مسئول و سردبیر نشریه کتاب نقد است

عکس رحیم پور,حسن رحیم پور,دانلود عکس,نقاشی چهره,طراحی چهره,سخنران,عباس گودرزی,ازغدی,متفکر,تئورسین,رنگ روغن,با کیفیت,rahimpor-azghadi

وی در جلسه ای که با موضوع مفهوم یابی اسلامی در سینمای دینی که ۲۰ دی در سینما فلسطین برگزار شد،در واکنش به سخنان حسن روحانی که در جمع هنرمندان گفته بود «تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست» گفت:«من معنی این جمله را نمی فهمم که هنر ارزشی و ضدارزشی وجود ندارد! یعنی سینمایی که مروج شرک و خرافه است با سینمایی که مروج توحید و عبادت مساوی است؟ بعضی ها اصلا به این چیزها فکر نمی کنند، به دنبال چیزی هستند که برایش کف بزنند، اینها دغدغه حقیقت ندارند، دغدغه ریاست دارند. اما انبیا دغدغه حق و باطل داشتند. می گویند هنر به ارزشی و ضدارزشی تقسیم نمی شود و هنرمند ارزشی و غیرارزشی هم نداریم. یا این حرف بی معنا است و یا شرک و توحید با هم مساوی هستند. یکی کردن اینها کاسبی است. طبق فرهنگ قرآن شعرا و هنرمندان دو دسته اند، یک دسته اهل اغوا هستند و یک دسته هستند که استثنا می شوند و دنبال ترویج حق و عدل و دفاع از مظلوم اند. آیا شعر دعبل و شاعران انقلابی با شعر شاعران درباری نوکران حکومت مساوی است؟ یکی کردن اینها درست در مقابل خط امام و خط انقلاب و خط انبیا قرار دارد

منبع: سایت عباس گودرزی






طبقه بندی: .............عمارها،
برچسب ها: ددکترحسن رحیم پورازغدی،
[ جمعه 30 آبان 1393 ] [ 11:05 ب.ظ ] [ سردار داداشی ]
[ چهارشنبه 28 آبان 1393 ] [ 07:39 ب.ظ ] [ ترکش سرگردون ]
[]


طبقه بندی: دکترسلام،
برچسب ها: مجموعه دکتر سلام57، آخرین مجموعه،
[ چهارشنبه 28 آبان 1393 ] [ 07:33 ب.ظ ] [ ترکش سرگردون ]
معرفی کتاب «من زنده‌ام»- به همراه برگه سوال مسابفه از اول محرم تا چهلم وقرعه کشی بزرگ

از پشت پرده اشک

وقتی ما را داخل گودال انداختند، برادرها جا باز کردند. روی دست و پای همدیگر نشستند تا ما دو تا راحت بنشینیم و معذب نباشیم. سربازهای عراقی که این صحنه را دیدند، به آن‌ها تشر زدند که چرا جا باز می‌کنید و روی دست و پای هم نشسته‌اید؟...


سی و چند روز بیشتر از حمله‌ی رژیم بعث به ایران نگذشته بود که چهار نفر از دختران امام خمینی دست نامحرمان اسیر شدند! «بنات‌الخمینی» عنوانی بود که سربازان صدام به چهار بانوی امدادگر ایرانی داده بودند. بعثی‌ها اول که ماشین‌شان را محاصره می‌کنند، از خوشحالی پایکوبی می‌کنند و پشت بی‌سیم به فرماندهان‌شان اعلام می‌کنند که دختران خمینی را گرفتیم! بعدتر برخی دیگر از افسران بازجو به این بانوان غیرنظامی می‌گویند از نظر ما شما  ژنرال‌های ایرانی هستید!




خانم آباد در کتابش نوشته است: «نمی‌خواستم جلوی دشمن ضعف نشان دهم. عنوان «بنت الخمینی» و «ژنرال» به من جسارت و جرأت بیشتری می‌داد. اما از سرنوشت مبهمی که پیش رویم بود می‌ترسیدم. نمی‌توانستم فکر کنم چه اتفاقی ممکن است بیفتد. دلم روضه‌ی امام حسین می‌خواست. دوست داشتم یکی بنشیند و برایم روضه‌ی عصر عاشورا بخواند. خودم را سپردم به حضرت زینب... ب.

وقتی ما را داخل گودال انداختند، برادرها جا باز کردند. روی دست و پای همدیگر نشستند تا ما دو تا راحت بنشینیم و معذب نباشیم. سربازهای عراقی که این صحنه را دیدند، به آن‌ها تشر زدند که چرا جا باز می‌کنید و روی دست و پای هم نشسته‌اید؟ و با اسلحه‌هایشان برادرها را از هم دور می‌کردند. نگاه‌های چندش‌آور و کش‌دارشان از روی ما برداشته نمی‌شد. یکباره یکی از برادرها که لباس شخصی و هیکل بلند و درشتی داشت با سر تراشیده و سبیل‌های پرپشت و با لهجه‌ی غلیظ آبادانی، جواد [مترجم ایرانی عراقی‌ها] را صدا کرد و گفت: هرچی گفتم راست و حسینی براشون ترجمه کن تا شیرفهم بشن!







ادامه مطلب

طبقه بندی: ولایت فقیه - امام خمینی و امام خامنه ای، معرفی کتب برتر،
برچسب ها: من زنده ام، کتاب برتر، معرفی کتاب، خاطرات اسارت، دختر17ساله، یادداشت امام خامنه ای،
[ پنجشنبه 22 آبان 1393 ] [ 10:16 ب.ظ ] [ سردار داداشی ]

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، در حالی که پس از حادثه دردناک اسیدپاشی در اصفهان، همه مسئولان و دستگاه های ذیربط درحال پیگیری این پرونده برای شناسایی عاملان آن هستند، رسانه های خارجی ضد انقلاب این حوادث را مرتبط با «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» که برای حمایت از این احیا کنندگان امر خدا در مجلس پیگیری می شود اعلام کرده و ادعا نمودند تصویب این قانون، حمایت از اسیدپاشی است! این ادعا که در حقیقت برای تخریب گروهی از نمایندگان مجلس صورت گرفته بود با میانداری رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب دامن زده شد تا جایی که در مطالب و مصاحبه هایی طرح مهم مجلس را طرحی داعشی! عنوان کردند. اکنون اما مشخص است که این هوچی گری رسانه ای زنجیره ای ها به دلیل تخریب رقبای انتخاباتی و برای بدنام کردن رقیب است، نه دلسوزی برای مردم؛ کاری که رسانه های اصلاحات ماه هاست برای تحققش دست از هیچ اقدام غیر اخلاقی برنداشته اند.

 

 

    


[ یکشنبه 4 آبان 1393 ] [ 11:25 ب.ظ ] [ سردار داداشی ]

                              اهریمن سازی از جریان مؤمن انقلابی              

 

 

 

 

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، حادثه اسیدپاشی در اصفهان که طی یک هفته اخیر در فضای رسانه ای بسیار مورد توجه قرار گرفت و پس از آن به عرصه عمومی و سیاسی جامعه کشانده شد، موضوعی است که نیازمند تحلیل و واکاوی دقیق از جنبه های مختلف است. کنکاش در ابعاد روانشناختی، جامعه شناختی، حقوقی، فرهنگی و سایر ابعاد این ماجرا امری مهم و ضروری است که نتایج حاصل از آن می تواند زمینه ساز اتخاذ تصمیمات مناسب در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های کلان برای پیشگیری و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه گردد.
 

با این حال پیگیری خط سیر این ماجرا از ابتدای وقوع تا کنون و بررسی بازنمایی رسانه ای آن توسط یک جریان خاص داخلی و حامیان خارجی آن، نشان دهنده پیوند خوردن آن با امر سیاست و برجسته سازی نگاه سیاسی به آن است. نگاهی به تاریخچه پدیده اسیدپاشی در جامعه ایران نشان دهنده این است که رخداد آن سابقه ای چند دهه در ایران دارد و این اولین بار نیست که به وقوع می پیوندد و در سال های گذشته بارها تکرار شده است و پدیده جدیدی نیست. در این باره نکته حائز اهمیت این است که پرداختن به این پدیده در موارد قبلی همواره از منظرگاه های حقوقی و جامعه شناختی و به عنوان یک جرم یا کجروی اجتماعی بوده و بازنمایی رسانه ای آن هم حول همین نگاه ها بوده است. دقت در ماجرای اسیدپاشی اخیر در اصفهان و توجه به تصویر سازی رسانه ای از این ماجرا توسط یک جریان خاص داخلی و حامیان خارجی آن نشان می دهد که این بار این پدیده با موضوع سیاست گره خورده و این جریان به دنبال بهره برداری از آن و رسیدن به اهداف خود در مسیر دستیابی به قدرت و از میدان به در کردن جریان مؤمن انقلابی است. در این مقاله تلاش می شود تا با واکاوی این ماجرا، به مکانیزم بهره برداری از آن توسط جریان مورد اشاره و اهداف مورد نظر آن پرداخته شود.
 

ایجاد هراس اخلاقی در جامعه
 

بازنمایی رسانه ای حادثه اسید پاشی توسط رسانه های جریان فتنه و رسانه های همسو با آن در داخل و حامیان خارجی آن و نحوه ورود برخی اشخاص به این موضوع نشان می دهد  این پدیده زشت که مسبوق به سابقه بوده و موضوع جدیدی نیست، این بار توسط جبهه مورد اشاره به موضوعی برای ایجاد هراس اخلاقی در جامعه تبدیل شده است. هراسی که در پی زمینه سازی تقویت گفتمان غرب گرا و به حاشیه راندن گفتمان انقلابی است و در ضمن آن از منظر سیاسی نیز دستاوردهای مقطعی برای جریان مذکور در پی دارد.


نظریه "هراس اخلاقی" توسط استنلی کوهن در کتاب معروفش "شیاطین قوم و هراس اخلاقی" در سال 1972 مطرح گردید. وی در این کتاب به بررسی شیوه بازنمایی رسانه های انگلستان از فعالیت برخی گروه های بزهکار خیابانی که شامل جوانانی موتور سوار با پوشش و ظاهر خاص بودند پرداخت. رسانه های این کشور به صورت برجسته سازی شده و اغراق آمیز نسبت به آشوبگری این گروهها پرداخته و به دنبال آن کارشناسان و مقامات دولتی با اظهار نظر در مورد آن به جامعه درباره خطرات این گروه ها هشدار می دادند. این اقدامات و روش ها که با تأثیر گزاری بر افکار عمومی، ترس و وحشت فراوانی در سطح جامعه ایجاد می نمود، از طرف کوهن به عنوان "هراس اخلاقی" نامیده شد.


بازنمایی رسانه ای حادثه اسید پاشی توسط رسانه های جریان فتنه و رسانه های همسو با آن در داخل و حامیان خارجی آن و نحوه ورود برخی اشخاص به این موضوع نشان می دهد این پدیده زشت که مسبوق به سابقه بوده و موضوع جدیدی نیست، این بار توسط جبهه مورد اشاره به موضوعی برای ایجاد هراس اخلاقی در جامعه تبدیل شده است. هراسی که در پی زمینه سازی برای تقویت گفتمان غرب گرا و به حاشیه راندن گفتمان انقلابی است.
 

به اساس این نظریه ممکن است در دوره هایی خاص به علت ظهور یک وضعیت، گروهی از افراد با ارائه تصویری هراس انگیز توسط رسانه های جمعی یک جریان و تلاش چهره های مختلف فرهنگی، سیاسی و ...  آن به عنوان تهدیدی برای ارزشها و منافع اجتماعی تلقی شده و جامعه دچار هراس اخلاقی گردد.
 

هراس اخلاقی به عنوان یک رویکرد ذهن گرایانه مبتنی بر تحریفی است که از واقعیت در ذهن مخاطب رسانه ایجاد شده است. عامل این تحریف جریانات ذینفعی هستند که با استفاده از ابزار رسانه افکار عمومی را در مسیر منافع خود جهت دهی می کنند. این جریانات پشت سنگرهای مفاهیم عام اخلاقی و با استفاده از انواع و اقسام رسانه ها به حساسیت بالای مردم به برخی از مسائل اجتماعی که نوعاً به عنوان تهدید علیه نظم اجتماعی مطرح می شود، دامن می زنند. هدف هجمه های سازماندهی شده از سوی سیاستمداران، دیوانسالاران، قانونگذاران و فعالان اجتماعی، اصحاب مطبوعات و صاحب نفوذانی که دانسته یا نادانسته به این وضعیت دامن زده وموجب تشدید وضعیت می شوند جماعتی هستند که کوهن آنها را "جماعت اهریمنی " یا "شیاطین قوم"[1]می نامد؛ که موجب نقض نظم اجتماعی می شوند.[2]
 

از دیدگاه کوهن، شیوه ای که رسانه ها در این موارد برای بازنمایی واقعیت در پیش می گیرند، عاری از حقیقت بوده و رسانه ها با سه شیوه به ایجاد هراس اخلاقی در جامعه کمک می کنند. 1- رسانه ها با استفاده از تکنیک های مختلف رسانه ای و خبری به برجسته سازی، گزینش گری و تحریف در مورد حادثه موضوع هراس اخلاقی می پردازند و با اغراق در مورد تعداد، شدت و خسارات ناشی از آن، به شکل گیری و تقویت هراس اخلاقی می پردازند.2-رسانه ها نسبت به افزایش شدت موضوع هراس انگیز در آینده به همگان هشدار می دهند و 3- رسانه ها از طریق پیوند موضوع هراس اخلاقی با تیپ مشخصی از سبک لباس و ظاهر گروه هایی خاص از جامعه به نماد سازی می پردازند.
 

نتیجه این فرآیند در ایجاد و تشدید هراس اخلاقی، حل بحران هژمونی و مشروعیت یک گفتمان مستقر در دولت یا خارج از آن و ضربه زدن و به حاشیه راندن گفتمان رقیب است. در این وضعیت رسانه های مورد اشاره یک مسأله کوچک محلی و فردی را یک مسأله بزرگ ملی جلوه می دهند و همه رویدادهای مشابه رخ داده در مناطق دیگر را به این گروه ها نسبت می دهند.
 

 


ادامه مطلب

[ یکشنبه 4 آبان 1393 ] [ 11:21 ب.ظ ] [ سردار داداشی ]

با جماعتی روبرو هستیم که از زخم چهره زنان هم برای زخم‌زدن به نظام سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی« خبرگزاری دانشجو»، سید محسن میرشمسی در صفحه فیس بوک خود نوشت: با جماعتی همیشه غرغرو روبرو هستیم که هر اتفاقی می‌افتد، اینها یک فحشی به نظام می‌دهند!

مثلاً:

 

خبر: اسیدپاشی به صورت زنان در اصفهان!
جماعت غرغرو: کار، کار خود نظام و بسیجی‌هاست.

 

خبر: دستور مقامات ذیربط برای شناسایی و مجازات عاملان اسیدپاشی!
جماعت غرغرو: کار، کار خودشان است. عمراً اگر عوامل را بازداشت کنند.

 

خبر: عوامل اسیدپاشی اصفهان بازداشت شدند!
جماعت غرغرو: بیچاره آنهایی که مجبور شدند نقش اسیدپاش را بازی کنند.

 

خبر: عوامل اسیدپاشی اصفهان به قصاص محکوم شدند!
جماعت غرغرو: جمهوری اسلامی بزرگترین ناقض حقوق بشر است. قصاص حکمی غیرانسانی است. کمپین "نه به قصاص" و کمپین "عفو اسیدپاش‌ها" را تشکیل می‌دهیم.

 

خبر: قربانیان اسیدپاشی گذشت کردند!
جماعت غرغرو: معلوم نیست چقدر قربانیان را تهدید و تطمیع کردند که اسیدپاش‌ها را عفو کنند.

 

یعنی با جماعتی روبرو هستیم که از زخم چهره زنان هم برای زخم‌زدن به نظام سوءاستفاده می‌کنند.

 

 

منبع: مشرق




برچسب ها: patoghshahr،
[ یکشنبه 4 آبان 1393 ] [ 10:57 ب.ظ ] [ سردار داداشی ]

یار دیرین امام و رهبری ایت الله محمد رضا مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری امروز (سه شنبه) به ملکوت اعلا پیوست

مختصری از زندگی نامه این عالم پارسا در ادامه مطلب

 آیت الله مهدوی کنی رییس مجلس خبرگان رهبری از 14 خرداد 93 و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام (ره) بعد از بازگشت به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری شد. 





ادامه مطلب

[ جمعه 2 آبان 1393 ] [ 08:16 ب.ظ ] [ ترکش سرگردون ]
                                                                                                                                               







                                

ادامه مطلب

[ جمعه 2 آبان 1393 ] [ 07:39 ب.ظ ] [ ترکش سرگردون ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ


ماباسخن رهبر خود دمسازیم
برصلابت کلام او می نازیم
با کوشش وسعی خویش انشاالله
یک مملکت محمدی می سازیم.

از قرارگاه شهید ابوعمار (اولین وبلاگ انجمن شهرستان بهشهر )
91-90
همزمان با سالگرد شهادت شهیدمطهری وروزمعلم

آخرین مطالب
لینک های مفید
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :